KATEGORİ

Oto Servis Bakım

Çivi Saplanan Oto Lastiği Nasıl Tamir Edilir?

Oto servislerine gelen en büyük ve önemli şikayetlerden biri de lastiklerle alakalıdır. Lastiğin yırtılması, çivi batması, hasar görmesi halinde lastik tamiri mi gerekir yoksa lastiği değiştirmek daha mı sağlıklıdır? Lastik tamiri her açıdan önemli bir konudur. Beklenen performansın sağlanması ayrıca insan hayatı için de önem arz etmektedir.

Günümüze bakacak olursak eğer üretilen lastikler “bias” ve “radial” olarak 2 gruba ayrılır. Yeni teknoloji kullanan firmalar genelde radial yapı kullanır. Ancak bazı ürünlerde bias yapıda lastik de üretilebilir. İlerleyen zaman içerisinde de tüm üretici firmaların radial yapıya geçeceği görülüyor.

Çivi Saplanan Oto Lastiği Nasıl Tamir Edilir?


Aracınızın lastiğine çivi, cam, vida gibi cisimler saplanırsa direk çıkarmak yerine önce bir uzman yardımı almanız gerekir. Aşağıda uzman ekiplerce yapılan işlemler sırası ile açıklanmıştır.

1.AŞAMA

TESPİT

Lastikte karşılaşılan bu tür sorunlarda önce lastiğin gövde yapısı bilinmelidir. Üretimi yapılan radial lastiklerde özellikle de yanaklarda veya gövdeyi oluşturan yapının içeriğindeki yanaklarında radial yazısı vardır. Bias lastiklerde ise böyle bir yazı bulunmamaktadır.

Hasar görmüş bir lastiğin doğru şekilde tamir edilmesi açısından önce radial ya da bias olup olmadığının tespit edilmesi gerekir. Tespit neticesinde tamir yapılmaya uygun olduğu saptanırsa tamir işlemi başlatılmalıdır.

2.AŞAMA

TAMİR

·         Önce lastikte hasar gören yere dıştan ve içten radial ve aksial yönde çizgiler çizilir.

·         Batan cisim ne ise (cam, çivi vb.) farklı bölgelere zarar vermeden çıkarılır.

·         Vulkanize işlemi için kullanılması gereken yapıştırıcı malzeme hasar gören yere tatbik edilir. Bu uygulama hasarlı yerde oluşan paslanmaların daha kolay dışarı atılmasını sağlar, ayrıca çevre kirliliği de bu sayede önlenmiş olur.

·         Uygun bir mantar yamaya göre tercih edilen elmas frezeyle hasar gören yere önce içten dışa 3 kez, sonra dıştan içe 3 kez delme işlemi uygulanır.

·         Delme işlemi kesinlikle dışarıdan içeriye doğru başlatılmaz.

·         Delme işlemi bittikten sonra hasar gören bölge kontrol edilir. Herhangi bir pas vb. olup olmadığına bakılır.

·         Seçilen mantar yamanın kenar ortaları işaretlenir.

·         Yamanın merkezi yara alan yerin merkezine gelecek şekilde yamanın lastiğin içinde kaplamakta olduğu yer çizilir. Burada size aksial ve radial çizgiler yardımcı olur.

·         Temizliği yapılacak olan yer yağ içermeyen temizleme solventi ile güzelce temizlenir.

·         En fazla 3500 RPM alet kullanılarak çizilen bölgenin içi raspalanır.

·         Raspalama işlemi bittikten sonra yumuşak tel fırça yardımıyla tıraşlanan yerdeki kauçuk tozları alınır. Eğer lastik içine kauçuk tozlar yayılmışsa raspalanan yer kirletilmeden diğer tozlar da temizlenir.

·         Freze ile temizlenen deliğe, sonrasında yamanın yapışması adına tıraşlanan yere ilaç tatbik edilir. İlaç sürülen yer yukarı gelecek şekilde lastik çevrilir.

·         Kullanılan ilaçtan oluşan gaz havadan ağır olduğu için bu işlem yapılır ve bu sayede çıkan gaz dağıtılmış olur.

·         Kuruma ve bekleme evresine geçilir.

·         Kuruma ve bekleme evresi süresi dolduktan sonra uygulanacak mantar yamanın uç kısmı içeriden dışarıya doğru gönderilir. Dışarıdan ise uygun bir pense aracılığı ile yamanın ortasında çukur oluşana dek çekilir ve bırakılır.

·         Sonra merkezden kenarlara doğru uygun bir makara ile bastırma işlemi yapılır.

·         Yamanın içte kalan bölümünün tümüne ayrıca tıraşlama sırasında oluşan raspa izlerini içine alacak şekilde tabaka oluşturucu sürülür. Bu uygulama lastik kullanılırken hava kaybetmemesi adına önemlidir.

·         Dışarıya sarkan mantar yama malzemesi 2-3 mm kadar yukarıdan kesilir. Kalan çıkıntı raspalanır ve lastikle seviye edilir. Lastik seviyesinde kesilirse eğer kullanım sırasında lastiğin dış bölümünde çukurlaşma gözlemlenebilir.

·         Bu sistemle yapılan tamirlerde 360° lastik 4 eşit parçaya bölünmeli ve her bölgeye tamir uygulaması yapılmalıdır.

Tabi bu işlemin bir kullanıcı tarafından değil de uzmanlar tarafından yapılması tavsiye edilir. 





Bu Konuya 0 Yorum Yapıldı.


Görüşlerini Bildir...