Dış darbeler sebebi ile araçların
kaporta aksamları üzerinde oluşan, boyanın zarar görmediği ve genelde 5 cm çap
ölçüsüne kadar kaporta göçüklerinin Amerikan takımları ile özel aletler kullanılarak
orijinal boyasına zarar vermeden düzeltme yapılarak eski haline yeniden getirme
tekniği ayrıca sanatıdır.
Bu vakumlama tekniği ile aracın
orijinali bozulmamaktadır. Ayrıca araç satışı söz konusu olduğunda değer kaybı
da olmaz. Ancak tatmin edilebilir bir sonuç elde edilmesi açısından kaportadaki
göçük yerindeki sacın uzamamış ayrıca boyanın da zarar görmemiş olması gerekir.
Öncesinde hasar görmüş,
macunlanarak boyanmış sac ya da alüminyum alaşımlı paneller üzerindeki
göçüklerin giderilmesinde vakumlama tekniği uygulanmaz. Çünkü bu gibi
durumlarda macunun ve boyanın çatlama ihtimali vardır.
·
Üzerinde göçük bulunan panelin arkasına özel
aletler ile ulaşılır.
·
Dışa doğru masaj yöntemi yapılarak göçük
düzeltilir.
Dünyada üretilmekte olan
araçların panel arkalarına ulaşılabilmesi %89-95 oranındadır. Fakat onarımı
boyasız kaporta göçük düzeltme tekniği ile yapılamayan kaporta göçükleri
geleneksel yöntemler ile düzeltilir sonra boyanır.
·
İlk önce masaj yöntemi uygulaması sırasında
kullanılan çeşitli çubuklar ile araçta olan çöküntü dışarıya doğru itilerek
düzeltme işlemi amaçlanır.
·
Boyasız göçük giderme uygulaması yapılırken
hassas davranılır ki mevcut hasarın üstüne farklı hasarlar oluşturulmasın. Bu
yüzden daha farklı araç ve gereçler gerekebilir.
·
Ancak en çok ihtiyaç olan gereçlerden biri uzun
çubuklardır. Uzun çubuklar çökmenin düzeltilmesine yardımcı olur. Bu
uygulamanın diğer avantajlı yönü ise aracın tamamının boyanmamasıdır.
·
Sorun kısa zamanda çözülür ve ortalama 2 saat
gibi bir sürede araç yeniden eski haline gelir.
·
Tabi uygulamadan hemen sonra pasta cila
yapılması gerekir.
Boyasız göçük düzeltme işlemi
aracın kaza sonrası değer kaybetmesi durumu düşünülürse cüzi bir fiyat ile
karşılaşılır denilebilir.
PDR olarak ifade edilmekte olan
boyasız kaporta göçük düzeltme, onarım ve tamir işlemi karmaşık olmayan birkaç
alet yardımı ile yapılmakta olan, zaman almayan ancak yine de uzmanlık
gerektiren bir uygulamadır. Alüminyum ve çelik paneller de kullanılan bu
sistem; daha çok dolu sebebi ile oluşan hasarda, kapılardaki göçüklerde, boyası
bozulmayan geniş hacimli veya küçük göçüklerde kullanılmaktadır.
Dolu Yağışı Sonrası Araç Göçüğü Nasıl Düzeltilir?
Ceviz büyüklüğünde aniden
bastıran dolu yağışı farkına varılmadığı ve önlem alınamadığı durumlarda aracın
birçok bölgesinde göçük ve girintiler oluşturabilir. Bu gibi durumlarsa aracın
her tarafına çekiş vurdurmak aracın satışı olduğunda değerinin düşmesine neden
olur.
Araç doluya maruz kalırsa ya da
farklı bir sebeple aracın boyası etkilenmeden kazalar olursa boyasız kaporta
düzeltme işlemi uygulanabilir. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli şey;
hasarlı bölgeye daha önceden macun, boya gibi işlemlerin yapılmamış olmasıdır.
Hasar gören bölgede daha önce boya ya da macun varsa eğer kaporta ezik, göçük
düzeltme uygulamasında boyada dökülme ya da çatlama olasılığı yüksektir.
·
Boyasız göçük giderme işlemi; araçta oluşan
küçük çaplı hasarlar için çeşitli ekipmanlar kullanılarak yapılan düzeltme
uygulamasıdır.
Tabi bu işte uzmanına göre farklı
teknikler uygulanarak da işlem yapılabilir. Önerimiz ise aracınızı usta ellere
bırakmanız yönündedir.
Bu Konuya 0 Yorum Yapıldı.