KATEGORİ

Ofis Kırtasiye

Telefon Santrali Çeşitleri

Özellikle de iş yerlerinde çok sık kullanılan telefon santralleri kendi içinde farklı çeşitlere sahiptir. Telefon Santrali Çeşitleri Nelerdir? Ve bu santrallerin özellikleri nelerdir? Sorunuzun yanıtını aşağıdaki bilgileri inceleyerek alabilirsiniz.

Telefon Santrali Çeşitleri Nelerdir?

1-ANALOG TELEFON SANTRALİ


Genellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerde kullanılır. İletişimi merkeze bağlı olan kablolarla sağlamakta olan modüler bir sistemdir. Küçük ve orta ölçekli firmaların iç ve dış görüşmeleri analog santral üzerinden yönetilir. Bu santrali kullanan kullanıcılar dahili ve harici hatlara bağlanabilirler ayrıca işlemleri istedikleri zaman kısıtlayabilirler.

Özellikleri

·         Otomatik sistem kontrolü yapar

·         Otomatik dış hat bekletilebilir

·         Çağrı kısıtlanabilir

·         Doğrudan aboneye ulaşılabilir

·         Harici çağrı yönlendirmesi yapılabilir

·         En ucuz tarifeye yönlendirme yapılabilir

·         Gece servisi imkanı vardır

·         Paralel operatör sağlanabilir

·         Uzaktan programlama yapılabilir

·         Sistem yetkilisi vardır

·         Faks yönlendirmesi yapılabilir

·         MF/DP arama yapılabilir

·         Zaman ve tarife tabloları vardır

·         Dahili abone grupları vardır

·         Sistem parametreleri raporlanabilir

·         Dış hat erişim grupları vardır

·         Otomatik dış hat açılabilir

·         Seri çağrı transferi sağlar

·         Elektrik kesintisinde dış hat-iç hat bağlaması yapılabilir.

2-IP TELEFON SANTRALİ


Ses, görüntü gibi iletişim ihtiyaçlarını network (ağ) üzerinden IP protokolü ile iletmekte olan yazılım tabanlı telekomünikasyon sistemi denilebilir. Sistemin birçok avantajı bulunmaktadır.

Avantajları

·         Yazılım tabanlı olduğu için internet, bilgisayar ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolaylıkla entegre edilebilir.

·         Telekonferans yani çok katılımcı telefon görüşmesi yapılabilir.

·         Analog türüne nazaran daha erimli bant genişliği kapasitesi sağlamaktadır.

·         Ağ üzerinden çalıştığı için aynı anda hem internet hem de IP telefon kullanılabilir.

·         Maliyet açısından analog santrale göre çok daha düşüktür.

·         Çok şubeli işletmeler arası ücretsiz iletişim olanağı sunar.

·         Video IP telefonlar ile görüntülü görüşülebilir.

·         Bakımı kolaydır.

·         Kapasite artırımı, yönetimi ve entegrasyonu basittir.

·         Mobil cihazla IP santrale bağlanabilir ve arama yapılabilir.

3-SAYISAL (DİJİTAL) TELEFON SANTRALİ


Genelde kurum içi haberleşme için tercih edilmekte olan modüler sistemdir. Bu santral ile kullanıcılara kullanımı basit ve güçlü bir iletişim seçeneği sunulur. Kurumların işetişim maliyetleri bu şekilde düşer. Ayrıca yüksek kalitede ses transferi seçeneği de vardır.

Sayısal telefon santralleri gelişmekte olan teknoloji ile beraber değişime uğramıştır. IP, internet telefonu gibi ağ tabanlı iletişim aletleriyle çok kolay entegre olabilir.

 





Bu Konuya 0 Yorum Yapıldı.


Görüşlerini Bildir...