Özellikle de iş yerlerinde çok
sık kullanılan telefon santralleri kendi içinde farklı çeşitlere sahiptir.
Telefon Santrali Çeşitleri Nelerdir? Ve bu santrallerin özellikleri nelerdir?
Sorunuzun yanıtını aşağıdaki bilgileri inceleyerek alabilirsiniz.
1-ANALOG TELEFON SANTRALİ
Genellikle küçük ve orta ölçekli
işletmelerde kullanılır. İletişimi merkeze bağlı olan kablolarla sağlamakta
olan modüler bir sistemdir. Küçük ve orta ölçekli firmaların iç ve dış
görüşmeleri analog santral üzerinden yönetilir. Bu santrali kullanan
kullanıcılar dahili ve harici hatlara bağlanabilirler ayrıca işlemleri
istedikleri zaman kısıtlayabilirler.
Özellikleri
·
Otomatik sistem kontrolü yapar
·
Otomatik dış hat bekletilebilir
·
Çağrı kısıtlanabilir
·
Doğrudan aboneye ulaşılabilir
·
Harici çağrı yönlendirmesi yapılabilir
·
En ucuz tarifeye yönlendirme yapılabilir
·
Gece servisi imkanı vardır
·
Paralel operatör sağlanabilir
·
Uzaktan programlama yapılabilir
·
Sistem yetkilisi vardır
·
Faks yönlendirmesi yapılabilir
·
MF/DP arama yapılabilir
·
Zaman ve tarife tabloları vardır
·
Dahili abone grupları vardır
·
Sistem parametreleri raporlanabilir
·
Dış hat erişim grupları vardır
·
Otomatik dış hat açılabilir
·
Seri çağrı transferi sağlar
·
Elektrik kesintisinde dış hat-iç hat bağlaması
yapılabilir.
2-IP TELEFON SANTRALİ
Ses, görüntü gibi iletişim
ihtiyaçlarını network (ağ) üzerinden IP protokolü ile iletmekte olan yazılım
tabanlı telekomünikasyon sistemi denilebilir. Sistemin birçok avantajı
bulunmaktadır.
Avantajları
·
Yazılım tabanlı olduğu için internet, bilgisayar
ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolaylıkla entegre edilebilir.
·
Telekonferans yani çok katılımcı telefon
görüşmesi yapılabilir.
·
Analog türüne nazaran daha erimli bant genişliği
kapasitesi sağlamaktadır.
·
Ağ üzerinden çalıştığı için aynı anda hem
internet hem de IP telefon kullanılabilir.
·
Maliyet açısından analog santrale göre çok daha
düşüktür.
·
Çok şubeli işletmeler arası ücretsiz iletişim
olanağı sunar.
·
Video IP telefonlar ile görüntülü görüşülebilir.
·
Bakımı kolaydır.
·
Kapasite artırımı, yönetimi ve entegrasyonu
basittir.
·
Mobil cihazla IP santrale bağlanabilir ve arama
yapılabilir.
3-SAYISAL (DİJİTAL) TELEFON SANTRALİ
Genelde kurum içi haberleşme için
tercih edilmekte olan modüler sistemdir. Bu santral ile kullanıcılara kullanımı
basit ve güçlü bir iletişim seçeneği sunulur. Kurumların işetişim maliyetleri
bu şekilde düşer. Ayrıca yüksek kalitede ses transferi seçeneği de vardır.
Sayısal telefon santralleri
gelişmekte olan teknoloji ile beraber değişime uğramıştır. IP, internet
telefonu gibi ağ tabanlı iletişim aletleriyle çok kolay entegre olabilir.
Bu Konuya 0 Yorum Yapıldı.