Parsiyel; kelimesinin anlamı tüm
olmayandır. Yani parçadır. Nakliye sektöründe kullanılan bir kavramdır.
Aynı güzergahta yer alan farklı
müşterilerin eşya ya da yüklerini, aynı kamyon-tır ya da kamyonet ile taşıma
lojistiğine denir. Ayrıca “parça eşya taşımacılığı” olarak da bilinir.
Mesela İstanbul’dan Tokat’a
gidecek olan farklı kişilerin eşyalarının tek bir kamyon, tır ya da kamyonette
taşınması gibi…
Parsiyel taşımacılıktaki temel
amaç;
Aynı güzergah üzerinde taşınması
talep edilen tüm yükleri, yük miktarı komple bir aracı doldurmasa dahi, aynı
araca yüklenerek taşıma maliyetini düşürmektir.
Parsiyel Yük Hesabı Nasıl Yapılır?
Taşınan yükün ağırlığı ile
beraber hacmi de önemlidir. Karayolu taşımacılığı içinde yer alan parsiyel
taşımacılıkta; lademetre, metreküp ve ağırlık hesap ölçütleri kullanılmaktadır.
*** Parsiyel yükün m3 cinsinden hesaplanması:
En x Boy x Yükseklik x Adet
şeklinde oluyor diyebiliriz.
·
Karayolunda 1 m3 tonajı 333 kg dur.
·
Deniz yolunda 1 m3 tonajı 1.000 kg dur.
·
Havayolunda ise 1 m3 tonaj 167 kg olarak
değerlendirilir.
Parsiyel Taşımacılık Nasıl Yapılır?
Sevkiyat yurt dışı ya da yurt içi
olarak ayrılmaktadır. Türkiye içinde sevkiyat yapılacaksa eğer şehirlerarası
parsiyel taşımacılık hizmetine girer. Türkiye’den gidecek ya da Türkiye’ye
gelecek parsiyel yüklemeler için uluslararası parsiyel nakliyeye girer.
·
Rezervasyon
·
Planlama
·
Depolama
·
Sevkiyat
Şeklinde uygulama yapılmaktadır.
Tabi uygulama öncesi fiyat tutarı belirlenerek müşteriye bilgisi sunulmalıdır.
Parsiyel Taşımacılıkta Depolama Hizmeti
Talep edilen ürünün depoya sevk
edilmesi adına ön rezervasyon gerekmektedir.
Rezervasyon formunda;
Hangi ülke ya da şehre ne zaman
çıkacak? Yükü getirmekte olan firmanın bilgileri, yetkilisinin detayları gibi
durumlar mevcut forma yazılır. Kaç palet var? Malın cinsi ne? Ölçüleri ne?
Tonajı ne? İstiflenme şekli ne? Bu bilgiler yer alır.
Bu bilgiler dışında araç
planlaması ve depo planlaması da yapılır. Parsiyel taşımacılıkta depo önemli
bir konudur. Dikkatli olunmazsa veya titiz çalışılmazsa vahim sonuçlar
doğurabilir. Genellikle depolar yüklere sigorta yapar. Sigorta konusu ise
müşterinin talebine bağlı bir durumdur. Bazı depolar her giren yüke mecburen
sigorta yapmak durumundadır. Depodaki zaman planlaması ise giriş-çıkış zamanına
bağlı olarak değişmektedir.
Böyle bir uygulamaya ihtiyacınız varsa eğer mutlaka profesyonel yardımı almanızı tavsiye ediyoruz.
Bu Konuya 0 Yorum Yapıldı.