Afiş poster adıyla da bilinir.
Çeşitli amaçlar için sıkça kullanılmakta olan baskı türüdür. Posterlerle yani
afişlerle odanızı süsleyebilir, hayranlık uyandıran filmleri tanıtabilir hatta
marka tanıtımı bile yapılabilir.
Afişin en temel amacı insanları dikkatini çekebilmektir. Bu durum ise iyi ve çarpıcı bir tasarımdan geçmektedir. Başarılı bir şekilde tasarlanmış afiş; insanlara verilen mesajın alınmasını sağlar. Tabi sadece dikkat çekmekle olay bitmiyor. Okunaklı, anlaşılır ve ikna edici de olması gerekiyor.
Mesela;
Poster içindeki açık ve koyu alanları kullanmak gerekir. Bu durum daha fazla kitlenin dikkatini çeker. Okunabilirliği artırmak amacı ile koyu arka plan üzerine açık renk yazı yazılabilir. Ya da tam tersi açık renk arka plan üzerine koyu renk yazı yazılabilir. Karmaşık görünmemesi için daha anlaşılır olması gerekir.
1.
DOĞRU
BOYUT ÖNEMLİ!
Afiş ne kadar büyük olursa o
kadar göze çarpar ve kitleler tarafından okunur. Genelde en çok tercih edilen
afiş boyutları: 32 x 47 cm / 50 x 70 cm / 70 x 100 cm / 80 x 120 cm / 100 x 150
cm afişlerdir. Tabi kullanacağınız afişin boyunu belirlemek için kullanım alanı
ile kullanım amacı önemlidir. Mesela; büyük boy afişler açık alanlar ve büyük
kapalı alanlar için idealdir.
2.
DOĞRU
ELEMENT KONUMLAMASI ÖNEMLİ!
Afişteki temel amaç kitlenin bir
bakışta sunulan mesajı anlayabilmesidir. Bu yüzden hizalama seçmeniz gerekir.
Sol tarafa, ortaya uya da sağ tarafa, başlıkları, görseli, metni bu düzene göre
yerleştirmeniz gerekir. Özellikle de metin kullanımlarında simetri yakalamak
için metinlerin ortalanması gerekir. Bu kurallara dikkat edilir ve uyulursa
eğer hem göze hitap etmiş olur hem de bütünlük elde edilmiş olur.
3.
DOĞRU
GÖRSEL SEÇİMİ ÖNEMLİ!
Görselden kastımız; grafikler, fotoğraflar,
ikonlar ve buna benzer görsellerdir. Afişler üzerindeki görseller eğer doğru
olursa daha çok dikkat çeker ve afiş uyumu da sağlamış olur. Mesela; bir
telefon operatörü hazırladığı bir afişte branşı dışında bir görsel koyarsa
tasarım başarılı olmayacağı gibi dikkat çekmez ayrıca güzel bir görüntü de
oluşturmayacağı gibi afişteki yazı ile alakasız olur. Görsel bulmada sıkıntı
yaşarsanız baskıyı yapan firmalardan yardım alabilirsiniz.
4.
DOĞRU
RENK SEÇİMİ ÖNEMLİ!
Afişlerin dikkat çekmesine neden
olan bir diğer etmen de renk seçimleridir. Kitlenin mesajı ilk bakışta
almasının en temel sebeplerinden biri de afişin rengidir. Bilimsel olarak
renklerin insanların; öğrenme, karar verme, algılama, satın alma süreçlerini
doğrudan etkilediği kanıtlanmıştır. Bu yüzden daha çok canlı ve dikkat çekici
renkleri tercih etmenizi öneririz.
5.
DOĞRU
METİN ÖNEMLİ!
Afiş üzerine yazılacak olan
başlıkları ve alt başlıkları hem basit hem de anlaşılır tutmak gerekir. Özellikle
de başlıklar kitlenin göreceği ve mesaj hakkında ilk fikir edineceği
bölümlerdir. Başlıklarda bu sebeple büyük yazı fontları kullanılmalıdır.
Tasarım olarak aynı yazı tipi kullanılırsa daha iyi olur. Aynı yazı tipi
kullanılmayacaksa eğer bu durumda aradaki farkın belirgin olması daha iyi olur.
Eğer ikiden fazla yazı tipi kullanılacaksa uzak durun deriz. Zira bu durum
kitlelerin gözünü yorar ve afiş üzerindeki mesaj okunmadan geçilir. Sunulan
mesajın en önemli yerlerini ya da dikkat çekmesini istediğiniz yerleri kalın
yaptırabilirseniz daha iyi olur.
Afiş hazırlatırken bu kurallara
dikkat eder ve önemserseniz eğer her zaman için talep ettiğiniz mesajı
insanlara aktarmış olursunuz.
Bu Konuya 0 Yorum Yapıldı.