KATEGORİ

Matbaa Reklam

Afiş Nasıl Hazırlanır?

Afiş poster adıyla da bilinir. Çeşitli amaçlar için sıkça kullanılmakta olan baskı türüdür. Posterlerle yani afişlerle odanızı süsleyebilir, hayranlık uyandıran filmleri tanıtabilir hatta marka tanıtımı bile yapılabilir.

Afişin en temel amacı insanları dikkatini çekebilmektir. Bu durum ise iyi ve çarpıcı bir tasarımdan geçmektedir. Başarılı bir şekilde tasarlanmış afiş; insanlara verilen mesajın alınmasını sağlar. Tabi sadece dikkat çekmekle olay bitmiyor. Okunaklı, anlaşılır ve ikna edici de olması gerekiyor.


Mesela;

Poster içindeki açık ve koyu alanları kullanmak gerekir. Bu durum daha fazla kitlenin dikkatini çeker. Okunabilirliği artırmak amacı ile koyu arka plan üzerine açık renk yazı yazılabilir. Ya da tam tersi açık renk arka plan üzerine koyu renk yazı yazılabilir. Karmaşık görünmemesi için daha anlaşılır olması gerekir.

Afiş Nasıl Hazırlanır?

1.       DOĞRU BOYUT ÖNEMLİ!


Afiş ne kadar büyük olursa o kadar göze çarpar ve kitleler tarafından okunur. Genelde en çok tercih edilen afiş boyutları: 32 x 47 cm / 50 x 70 cm / 70 x 100 cm / 80 x 120 cm / 100 x 150 cm afişlerdir. Tabi kullanacağınız afişin boyunu belirlemek için kullanım alanı ile kullanım amacı önemlidir. Mesela; büyük boy afişler açık alanlar ve büyük kapalı alanlar için idealdir.

2.       DOĞRU ELEMENT KONUMLAMASI ÖNEMLİ!


Afişteki temel amaç kitlenin bir bakışta sunulan mesajı anlayabilmesidir. Bu yüzden hizalama seçmeniz gerekir. Sol tarafa, ortaya uya da sağ tarafa, başlıkları, görseli, metni bu düzene göre yerleştirmeniz gerekir. Özellikle de metin kullanımlarında simetri yakalamak için metinlerin ortalanması gerekir. Bu kurallara dikkat edilir ve uyulursa eğer hem göze hitap etmiş olur hem de bütünlük elde edilmiş olur.

3.       DOĞRU GÖRSEL SEÇİMİ ÖNEMLİ!


Görselden kastımız; grafikler, fotoğraflar, ikonlar ve buna benzer görsellerdir. Afişler üzerindeki görseller eğer doğru olursa daha çok dikkat çeker ve afiş uyumu da sağlamış olur. Mesela; bir telefon operatörü hazırladığı bir afişte branşı dışında bir görsel koyarsa tasarım başarılı olmayacağı gibi dikkat çekmez ayrıca güzel bir görüntü de oluşturmayacağı gibi afişteki yazı ile alakasız olur. Görsel bulmada sıkıntı yaşarsanız baskıyı yapan firmalardan yardım alabilirsiniz.

4.       DOĞRU RENK SEÇİMİ ÖNEMLİ!


Afişlerin dikkat çekmesine neden olan bir diğer etmen de renk seçimleridir. Kitlenin mesajı ilk bakışta almasının en temel sebeplerinden biri de afişin rengidir. Bilimsel olarak renklerin insanların; öğrenme, karar verme, algılama, satın alma süreçlerini doğrudan etkilediği kanıtlanmıştır. Bu yüzden daha çok canlı ve dikkat çekici renkleri tercih etmenizi öneririz.

5.       DOĞRU METİN ÖNEMLİ!


Afiş üzerine yazılacak olan başlıkları ve alt başlıkları hem basit hem de anlaşılır tutmak gerekir. Özellikle de başlıklar kitlenin göreceği ve mesaj hakkında ilk fikir edineceği bölümlerdir. Başlıklarda bu sebeple büyük yazı fontları kullanılmalıdır. Tasarım olarak aynı yazı tipi kullanılırsa daha iyi olur. Aynı yazı tipi kullanılmayacaksa eğer bu durumda aradaki farkın belirgin olması daha iyi olur. Eğer ikiden fazla yazı tipi kullanılacaksa uzak durun deriz. Zira bu durum kitlelerin gözünü yorar ve afiş üzerindeki mesaj okunmadan geçilir. Sunulan mesajın en önemli yerlerini ya da dikkat çekmesini istediğiniz yerleri kalın yaptırabilirseniz daha iyi olur.

Afiş hazırlatırken bu kurallara dikkat eder ve önemserseniz eğer her zaman için talep ettiğiniz mesajı insanlara aktarmış olursunuz. 





Bu Konuya 1 Yorum Yapıldı.


Görüşlerini Bildir...