Araba ile seyahat etmek veya bir yere gitmek güzeldir. Ancak araç kullanarak spor yapamazsınız. Bisiklet kullanarak ise hem istediğiniz yere gidebilir hem de sporunuzu yapabilirsiniz. Bisiklet sürmek sadece spor ve gezmek için değil ayıca temiz hava almak için de yararlıdır. Ülkemizde ve dünyada özellikle de şehir içlerinde özel bisiklet yolları yaygınlaştırılmıştır. Sahillerde bu yollara daha çok denk gelebilmekteyiz. İlkbahar ve yaz mevsimlerinin en önemli sporlarından biri de bisiklet sürmektir.
Her sporda nasıl dikkat edilmesi
gereken bazı hususlar varsa bisiklet sürerken de vardır. Mesela; herhangi bir
kaza anında kafanızı korumak için bisiklet kaskı, bisiklet gidonunu rahat
tutmak için eldiven, tozlu yollarda gözünüze bir şey kaçmasın diye bisiklet gözlüğü
gibi… Dağ bisikleti kullanıyorsanız eğer oluşabilecek aksaklıklara karşı
mutlaka bisiklet parçaları tamiri için tamir çantası bulundurmalısınız.
Bisiklet sürerken çok sık
karşılaşılan aksaklıkların başında lastiğinin patlaması gelmektedir.
Bisiklet Lastiği Seçimi ve Kullanımı
Araçlarda olduğu gibi üzerinde
yer aldığınız bisiklet ile yol arasındaki tek bağdır. Özellikle de bisiklet
sürme sporuna gönül verdiyseniz lastik seçimi önemlidir. Ayrıca yol durumuna
bağlı olarak basılması gereken hava ve lastik tamiri gibi konulara mutlaka
hakim olmanız gerekir. Bisiklet lastiği almadan önce kullanım şartlarını
belirlemeniz gerekir. Ona göre lastik seçimi yaparsanız daha sağlıklı olur.
Dağ bisikleti kullanıyorsanız;
lastiğin havasını biraz indirmeniz yol tutuş oranını artırır.
Asfalt yolda bisiklet
kullanacaksanız; lastiğin havasının tam basınçlı olmasında fayda vardır.
Bisiklet lastiklerinin ömrü
araçlarda olduğu gibi en fazla 4 yıl kadardır. Bisikleti 4 yıl boyunca hiç
kullanmamış olsanız bile lastik eskir ve katılaşır. Yol tutuş özelliği
kaybolduğundan lastiği değiştirmeden kullanmamak gerekir.
Patlayan Bisiklet Lastiği Nasıl Tamir Edilir?
Bisiklet sporunuza gönül
verenlerin en sıkıntılı durumu bisiklet lastiklerinin patlamasıdır. Bisikleti
sürüş güzergahında kırık cam, şişe veya buna benzer kesici malzemeler varsa
lastiğin patlamama ihtimali düşüktür. Bisiklet iç lastiğine varana kadar da
zarar görebilir.
·
Önce bisikletin iç lastiğini sökün,
·
Üzerinde yer alan siboplara basın.
·
Bisiklet lastiği havasını bu şekilde indirin.
·
Sonra pompa ile şişirin.
·
Bu sayede patlayan yeri daha net görebilirsiniz.
·
Ardından lastikteki havayı yeniden indirin.
·
Acil durumlara karşı yanınızda olması gereken
özel yapıştırıcı ve yama kitini lastiğe sürün.
·
Yama eğer patlayan yere yapışmazsa, lastik
şiştikten sonra inebilir.
·
Bu sebeple yamanın ve iç lastiğin kuruması
beklenmelidir.
·
Kuruduktan sonra lastiği şişirerek kontrol edin.
·
Dış lastik içinde kalan parçalar varsa çıkarın.
·
Yanınızda eğer yedek iç lastik varsa direk
değiştirerek sorundan kurtulabilirsiniz.
Bu uygulama geçici bir tamir
uygulamasıdır. Yama ve yapıştırma yöntemi ile bisiklet lastiği tamir
edilebilir. Ancak bu uygulama ne kadar kalıcı olur bilinmez. Ayrıca eninde
sonunda yine aynı durumlarla karşılaşabilir veya bu sefer daha büyük bir
durumla karşılaşabilirsiniz.
Bisiklet sürerken dikkatli ve
yavaş olursanız bu gibi durumlarla daha az karşılaşırsınız.
İşlemi yaptınız ancak
beklediğiniz başarılı sonucu elde edemediyseniz, işlemi yapamadıysanız veya bu
sorunu çok sık yaşıyorsanız bisikletinizin lastiğini değiştirebilir, daha
kaliteli ve dayanıklı lastikleri temin ederek kullanabilirsiniz.
Bu Konuya 0 Yorum Yapıldı.