Mürettebat olmadan bir gemi nasıl kiralanır? Kiralama öncesi
ve sonrasında yapılması gerekenler nelerdir? Uyulması gereken kurallar ve merak
edilen tüm bilgileri kısaca paylaşalım.
Ödeme Koşulları
Konaklamadan 4 hafta önce mutlaka bakiye ödenmelidir.
Kiralama sırasında ise belirlenen miktarın yarısını ödemek zorundadır. Ayrıca
kişi mürettebat listesini, kaptanlık lisansı ile VHF lisansının kopyalarını
konaklama vaktinden yani 4 haftadan önce mutlaka gemi çalışanlarına iletmek
zorundadır.
Konaklama Servis Bedeli
Fiyat listesinde yer alan bilgiler misafirler için tekne
konaklama servislerini kapsamaktadır. Fiyatlar yakıt ücretini kapsamamaktadır. Tekne
genel olarak müşteriye tam çalışma düzeninde, temiz, su ayrıca yakıt tankıyla
beraber teslim edilir. Aynı şekilde de geri alınmalıdır.
Tekneyi Teslim Almak
Hizmet sağlayan kişinin teknede konaklama servislerini
eksiksiz çalışma düzeninde, kararlaştırılan anda ve yerde başlatma zorunluluğu
vardır. Hangi nedenle olursa olsun kişi eğer tekneyi kararlaştırılan zaman ve
yerde müsait hale getiremezse, kiralayan kişi konaklama servislerinden
faydalanamaz ve bu günler için ödemiş olduğu ücretleri geri isteyebilir.
Konaklama servisleri zamanında sağlanmazsa, tekne hazır hale getirilemezse ya
da benzer tekne sağlanırsa, müşteri son teslim tarihinden 24 saat sonra
anlaşmadan geri çekilebilir. Böyle bir hakkı doğar. Müşteri isterse teknenin
uygun olmadığı günlerin sayısı için günlük konaklama servisleri ile aynı ücrete
gelen fiyatı talep edebilir. Geri kalan haklar ise tazminat harici
tutulmaktadır.
Müşterinin tekneyi teslim alma aşamasında teknenin tam
çalışma düzeninde olup olmadığı ayrıca kontrol listesindeki ekipmanlara sahip
olup olmadığı kontrol ettirilerek onaylaması talep edilir. Olası şikayet
durumları ise seyahat öncesi mutlaka belirtilmelidir. Müşteri eğer teknedeki
eksiği sonradan fark ederse ödeyeceği miktarı düşürme hakkında sahip olamaz.
Müşteri tekneyi kullandıktan sonra belirtilen yere ve belirtilen zamanda
bırakmak zorundadır. Tekne farklı bir lokasyona bırakılırsa ya da
kararlaştırılan vakitte gecikme olursa ilk 3 saatlik gecikme için günlük
konaklama hizmet bedelini ödemek durumunda kalır. Eğer teslimat 3 saati de
geçerse günlük konaklama ücretinin 3 katını ayrıca hizmet sunucusu hizmeti
fiyatını da ödemeyi garanti eder. Geç teslimat durumu eğer müşterinin kontrolü
dışında olmuşsa ve müşteri direk hizmet sunucuya durumu aktarmışsa o zaman
doğrulama sağlanabilir.
Sigorta
Teknelerin 3.şahıs mal zararları için zorunlu olarak
sigortalanması gerekir. Sigorta poliçesine göre ve teknenin değerine bağlı
sigorta maliyeti değişmektedir. Tekne alımı sırasında müşteri nakit ya da
anlaşmalı olarak kredi kartı ile ödenebilir güvenlik depozitosu bırakır. Tekne
hiçbir zarar görmeden, kararlaştırılan zaman ve yerde teslim edildiğinde ödenen
bu güvenlik depozitosu geri alınır. Bu ödeme ayrıca kaptan tekne ile beraber
kiralandığı zaman da ödenmektedir. Sigortacıya aktarılmayan sigorta kapsamı
altında olan zararlar, sigorta koşulları gereğince kabul edilmez. Bu gibi
durumlarda müşteri oluşan zararı iletme ya da geç iletmeden kaynaklı maliyet
tutarının tamamından sorumlu demektir. Yelkenli zararı gemi direğinin
kırılmasından kaynaklanmadığı sürece sigorta kabul edilmemektedir. Oluşabilecek
masraflar ise tamamen müşteri sorumluluğu altındadır.
Müşterinin Sorumlu Olduğu Durumlar
Servis sağlayıcı için maddi ve kriminal sorumluluğu kasteden
ayrıca müşteri tarafından kaynaklanan eylem ya da eksiklik, müşterinin
ihmalinden kaynaklı olduğu için telafi edilmek zorundadır. Yasaya aykırı
eylemler neticesinde tekne hükümetin devlet organları tarafından ele
geçirilirse eğer bu durumdan müşteri sorumlu tutulur. Zarar ya da kaza gibi
durumlarda müşteri olay esnasında not düşmeli, liman amiri, doktor ya da
yetkili kişiden aynı olayın onayını istemesi gerekir. Servisi sağlayan kişi de
ayrıca aynı olay hakkında bilgilendirilmelidir. Tekne kaybolur ya da kullanımda
yetersizlik olursa, tekne çalınırsa, müşteriden alınırsa yelken yapma yasağı
önlemleri 3.şahıslara ya da doğrudan devlet organları tarafından uygulanırsa,
müşteri direk olarak yetkili yerlere ve bu hizmeti aldığı servis sağlayıcıya
bildirmek zorundadır.
Gemide ya da ekipman parçalarında kaybolma, hasar gibi
durumlardan kaynaklı masraflar müşteri tarafından olursa eğer servis sağlayıcı
güvenlik depozitosundan bu ücretleri çıkarır.
Müşteri ayrıca motor yağı seviyesini günlük olacak şekilde
kontrol etme mecburiyetindedir. Motor yağı ya da su eksikliğine bağlı oluşan
hasar garanti kapsamına dahil edilmemektedir. Müşteri ise bu ücreti kişisel
olarak karşılamalıdır.
Geminin denetleme gerektirmekte olan su altı bölümlerindeki
eksiklikten meydana gelen her tür hasarı da yine müşteri ödemekle yükümlüdür.
Dışarıdan takmalı motor garantiye dahil değildir. Müşteri kaynaklı oluşan her
tür durumun maliyeti müşteri tarafından ödenmelidir.
Müşterinin Yükümlü Olduğu Durumlar
Müşteri tekneyi başkasına ödünç vermemekle, regattalara
katılmamakla, ticari amaç için kullanmamakla, profesyonel olarak balıkçılık
yapmayacağına söz vermekle yükümlüdür. Gece saatlerinde sadece güvenli hava
şartlarında yelken yapacağının, geleneklerin ve diğer düzenlemelere saygı
duyacağının sözünü vermelidir. Tekne günlüğünü önceden saptadığı tarzda
tutacağına söz verir. Ayrıca tekne ekipmanları, envanteri ve tekneyi idare
edeceğine dair söz vermelidir. Tekneyi tutmak geçerli yetkiye üstlendiğini ya
da uygun ehliyetli bir mürettebat elemanının tekneyi tutacağını deklare etmek
mecburiyetindedir.
Servis Sağlayıcının Hak ve Yükümlülükleri
Kiralama zamanının başlangıcından 15 gün öncesine dek
kontrattan geri çekilme hakkını korumaktadır. Böyle bir durum olursa servis
sağlayıcı müşteri tarafından ödenen ücretin tümünü ödemek zorundadır.
İptal
Durumu
Müşteri bir nedenle konaklama servisine başlayamazsa, servis
sağlayıcının önceden elde edilen içerikli hak ve yükümlülüklerini alması adına
başka birini bulma konusunda özgürdür. Eğer yenisi ile değişimi olmazsa servis
sağlayıcı aşağıda sunulan orandaki bedelleri alıkoyabilir.
1.
Rezervasyon onayından sonra iptal olursa toplam
bedelin % 10 oranındaki ücretini,
2.
Konaklama süresi başlangıcından 2 ay öncesine
kadar olan tüm iptal durumları için %30 oranındaki konaklama servis masraf
ücretini,
3.
Konaklama süresi başlangıcından 1 ay öncesine
kadar olan tüm iptal durumları için %50 oranındaki konaklama servis masraf
ücretini,
4.
Konaklama süresi başlangıcından sonra 1 ay içinde
olan tüm iptal durumları için konaklama servis masrafının %100 oranındaki
ücretini alıkoyabilmektedir.
Bu haklar genel olarak servis sağlayıcı yararına olan
haklardır.
Şikayet
Durumu
Servis sağlayıcı yalnızca kendi ve müşteri temsilcileri
tarafından kişisel olarak imzalanmış durumda olan ve tekneyi teslim ederken
yazıda belirtilmiş olan şikayetleri baz alacaktır.
Yetki
Durumu
Olur da bir anlaşmazlık ya da tartışma durumları olursa
barışçıl bir anlaşma gözlenmelidir. Eğer bu durum mümkün değilse Split’te
yetkili mahkemeye başvuru yapılabilir.
Bu Konuya 0 Yorum Yapıldı.