Asansörlerin temel kullanım ömrü
ortalama 10 yıl kadardır. 10 yıl sonrası asansörün çalışma verimi düşer,
mekanik sorunları zaman zaman yaşattırır. Asansör sistemleri içinde yer alan
mekanik parçalar aynı zamanda güvenlik tertibatlarıdır. Yani asansörün çalışmasını,
durmasını, hareket etmesini sağlayan süreç mekanik prensiplere dayanmaktadır.
Asansörlerde aşınan parçaları güvenlik kriterlerini sağlamaz. Bu yüzden asansör
modernizasyonu zaruri hale gelir. Ancak asansörlerde yalnızca aşınma ya da
yıpranma gibi durumlarda revizyon ya da modernizasyon gerekmez. Daha birçok
sebeple veya birçok durumda modernizasyon gerekebilir.
·
Asbest gibi zararlı kanserojen malzemelerin
bulunması,
·
Engelli kişiler için asansöre erişim imkanının
sınırlı olması ya da hiç olmaması,
·
Tahrik sisteminin düşük durma ya da seviyeleme
doğruluğu,
·
Kasıtlı olarak darbeye karşı asansörün
dayanıksız olması,
·
Yangın durumu için asansörde kumanda sisteminin
yetersiz olması ya da olmaması,
·
Delikli duvarlı kuyu muhafazaları,
·
Düşük muhafazalı kısmi kapalı asansör kuyu
tertibatı,
·
Kuyu ya da kutu altındaki boşluğa erişim için
yetersiz kilitlenme tertibatının olması,
·
Durak kapısı altında yetersiz erişim durumu,
·
Kuyu altında erişebilir alanların olduğu yerde
güvenlik tertibatı olmayan karşı dengeleme ağırlığı,
·
Karşı dengeleme ağırlığı için yeterli hareket
alanının olmaması, bölmenin yeterli olmaması,
·
Aynı asansör kuyusu içinde birden çok asansör
olması halinde kuyu ile asansör arasında bölmenin olmaması ya da yetersiz
olması,
·
Kuyu alt ve üst alanlarında güvenlik alanlarının
yetersiz olması,
·
Kuyu alt boşluğu girişinin güvensiz olması,
·
Kuyu alt boşluğunda ya da makara dairesine
erişimin güvensiz olması,
·
Kuyu aydınlatmasının olmaması ya da yeterli
olmaması,
·
Kuyu alt boşluğunda alarm sisteminin olmaması,
·
Asansör kabin tavanında alarm sisteminin
olmaması,
·
Makine ve makara dairesindeki zeminin kaygan
olması,
·
Makine dairesinde açıkların yetersiz olması,
·
Makine dairesinde farklı seviyedeki döşemeler arasında
korumanın olmaması ya da yeterli olmaması,
·
Taşıma vasıtalarının yeterli olmaması
·
Durak ve kabin kapılarının delik ya da hasarlı
olması,
·
Durak ve kapı bağlantılarının yetersiz olması,
·
Cam kabin kapılarının düşük dayanıklılıkta
olması,
·
Camlı durak ve kabin kapılarında ellerin
sürüklenmesi gibi tehlikelere karşı korumasının olmaması,
·
Durak kapılarında aydınlatmanın yetersiz olması
ya da hiç olmaması,
·
Motor gücü ile çalışan kapılarda koruma
özellikli tertibatın olmaması,
·
Durak kapısı kilitlenme tertibatının yeterli
olmaması,
·
Durak kapılarının özel bir alet kullanılmadan
basit bir şekilde açılıyor olması,
·
Kapı kilidine yakın delikli duvar muhafazası,
·
Sürmeli asansör kapılarında otomatik kapanma
tertibatının olmaması,
·
Durak kapı panelleri arasındaki bağlantının
yetersiz olması,
·
Durak kapılarının yangın gibi durumlara karşı
dayanıklı olmaması,
·
Açık durak kapıları ile beraber asansör kabin
kapılarının da hareket ediyor olması,
·
Beyan kapasitesine oranla daha büyük asansör
kabini alanı olması,
·
Kabin eteğinin yetersiz olması,
·
Asansör kabinlerinin kapısının olmaması,
·
İmdat kapaklarının kilitlenmesi,
·
Kabin tavanın yeterli mukavemette olmaması,
·
Kabin tavanında korkuluğun yetersiz olması ya da
hiç olmaması,
·
Asansör kabini içinde yeterli havalandırma
ekipmanlarının olmaması,
·
Kabin içindeki aydınlatmanın yeterli olmaması,
·
Kabin içindeki asansör acil durum aydınlatmanın
olmaması ya da yeterli olmaması,
·
Yaralanma gibi durumlara karşı kasnak, zincir
makası korumalarının yetersiz olması ya da hiç olmaması,
·
Halatların, zincirlerin kasnaktan ve makaradan
çıkması durumlarına karşı koruma veya önlemin olmaması,
·
Halatlarla ya da zincirle kasnak, makara arasına
herhangi bir yabancı cisim girmesine karşı önlemlerin alınmaması,
·
Elektrikli asansörlerde güvenlik tertibatının
olmaması ya da aşırı hız regülatörünün olmaması,
·
Regülatör halatının gevşemesi halinde kapama
anahtarının olmaması,
·
Karşı ağırlıklı çekme prensibi ile çalışmakta
olan asansörlerde kabinin aşırı hızlanması durumuna karşı önlemlerin
alınmaması,
·
Elektrikli asansörler tahrik makinesinin
yetersiz tasarımda olması,
·
Serbest düşme, aşağı yönde aşırı hıza ve kabinin
kaymasına karşı herhangi bir güvenlik önlemlerinin olmaması,
·
İki tel halatla kılavuzlanan karşı ağırlık
durumu,
·
Tamponun yetersiz olması ya da hiç olmaması,
·
Sınır güvenlik kesicilerin yetersiz olması ya da
hiç olmaması,
·
Asansör kabiniyle kabin girişine bakan kuyu
duvarı arasında fazlası ile açıklık olması,
·
Asansör kabin kapısı ile durak kapısı arasında
aşırı mesafe olması,
·
Asansörde acil durum çalışma sisteminin yer
almaması,
·
Kapama valfinin bulunmaması,
·
Yol verme kontaktörlerinin bağımsız şekilde
olması,
·
Gevşek halat, zincir güvenlik tertibatının
olmaması ya da yetersiz olması,
·
Motor hareket süresi sınırlayıcısının
bulunmaması,
·
Elektrik çarpma gibi durumlara karşı korumanın
yeterli olmaması veya hiç olmaması,
·
Asansör düşük basınç tertibatının olmaması,
·
Asansör sisteminde uyarı levhalarının
unutulması,
·
Asansör ana anahtarın kilitleniyor olması,
·
Faz sırası değişimi gibi durumlara karşı koruma
önleminin olmaması,
·
Kabin tavanında bakım kumandasının bulunmaması,
·
Asansör kabin tavanında durdurma tertibatının
bulunmaması,
·
Asansör alarm tertibatının olmaması
İşte bu gibi durumlar asansörde modernizasyon işlemi gerektiren standartlar ve durumlardır. Bu gibi durumlarda mutlaka modernizasyon işlemi gerekmektedir.
Bu Konuya 0 Yorum Yapıldı.